söndag 22 augusti 2010

Första skoldagen imon!!

Hej!!
Gick upp hyfsat tidigt idag sista sommarlovsdagen! Ridit båda hästarna på förmiddagen när det regnade + har putsat all min utrusting: 2 sadlar, 2 magplattor, 3 lädergrimmor, 4 träns, ett extra pannband som bara ligger och skräpar! och mina läderstövlar!

Jag har slängt chapsen:) gick ju inte att rida i dem kändes som om att benen var 1 mil bort från sadeln - hästens mage! Och pappa hann fixa mina stövlar innan jag slängde dem:) Så jag kunde rida i dem idag:) Igår red jag i dem också, men då fick jag tejpa dem:)

Jag och delighten hade jättekul, jag hade ställt 2 kombinationer kors igenom varandra så att det blir som fyra väggar, i mitten. 3 galoppbommar på volt på kortsidan. Så hoppade jag över galoppbommarna - snett igenom till kombinationen - långsida ner till galoppbommarna - snett igenom till andra kombinationen osv. Hon tittade inte ens på bommarna:) SÅ SNÄLLA DELIGHTEN SKULLE GÄRNA VILJA VARA MED I VAGGERYD, MEN VI HAR INTE PLATS I TRANSPORTEN, ÄR DET NÅGON SOM HAR DET SOM SKALL TILL VAGGERYD?

Med florran har jag ju som sagt slut på ideer när jag inte använder bommar så jag och Cornelia red följa (?Jon?) Och florran jobbade på jättebra, det var jättekul:)

Bilderna och Filmen kommer någon gång framöver när jag har tid, imon börjag skolan. Det verkar som om att alla redan har börjat förutom vi och min syrras skola:)
SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar