lördag 21 augusti 2010

2 felfria rundor:)

Hej!!
Igår fick vi vattenläcka i stallet, men det fixade pappa när han kom hem:)

Idag tävlade jag i Norrahammar Taberg, min värsta tävlingsplats, varje gång jag varit där har jag trillat av och en av gångerna i världens största vattenpöl:( Idag fanns det ännu större vattenpölar, men jag trillade inte av som tur var:) I LC gick jag nolla i grundomgången och i omhoppningen fick jag 4 fel och jag vet inte vad som hände där, men det felet tar jag inte på mig!

Sedan var det Allsvenskan Div 2 kval 1 jag var först ut av Isabergarna och gjorde en super duper fin runda, nolla då såklart:) Och det gjorde Maja - 0fel, Alma - 0 fel och Rebecka - 4 fel också:) Så vi fick 0 fel och det innebar omhoppning mot Norra hammar Taberg och sävsjö. Jag var först av alla, det är inte ofta! Han bara hoppa oxern 2 ggr och inte så mycket uppvärmning, jag fick en felfri runda och en topp tid:) Maja lyckades hoppa fel hinder, men det gör inget! Alma gick 0:a och Rebecka fick 20 fel, 1 stopp och 2 rivningar! Så vi kom 3:a, en riktigt lyckad jag alltså. Fick Rosett, planket och ett grimskaft!

Ska fixa bilder och film senare;) Ska bara säga det att i allasvenskan gick båda mina framhoppningar inte så bra = Det går alltid bra inne på banan, det är sant!

Hoppas på att det blir samma lag i Vaggeryd, kval 2:) Jag och Alma har bestämt att vi ska ta ett extra varv eller 7:an på prisutdelningen om vi vinner:)

Har ridit Delighten också, när jag red fram henne försökte jag få henne att jobba och sedan sattsade jag lite mer på galoppombyten, men att fortfarande ha henne ställd på böjt spår!
SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar