lördag 17 juli 2010

Läsvärt....

Hej!!
Har ju varit i Frankrike, Paris. Det var lyckat tycker jag, vi åkte i lördags till Danmark och därifrån tog vi flyget till Paris. Det var kväll när vi var framme så vi gjorde inte så mycket. Vårat rum hade en spiraltrappa upp till de 2 sovrummen:)

På Söndagen stod vi i kö i 4h till Eifeltornet! Men det var värt det, det var verkligen en upplevelse att stå där högst upp med darrande ben;) Därefter åkte vi tunnelbana till Notredame, det var inte så mycket att se på!

På måndagen gick vi till Louvren, där Mona-Lisa hänger, det var inte heller så mycket att se på! Sedan åkte vi tunnelbana till Triumfbågen, där fick vi gå 288 trappsteg i en spiraltrappa! Man blev rätt yr kan jag ju säga! Fick stanna efter varje 15 steg och vila.

Sedan på tisdagen åkte vi hem och det räkte med de få dagarna, hann shoppa lite också;) Köpte en klänning, ett eifeltorn i miniatyr, en scarfs och lite mer;)

Har inte hunnit rida alls mycket nu när jag varit hemma och idag åkte Cornelia på sjöstjärnans ridläger som hon vann! Jag fick ett presentkort innan hon åkte - "Du ska få mocka en hel vecka" - visst var det snällt, men jag fick också lite godis och få rida Matcho ngn gång:)

Igår var vi vid havet och solade och badade, det var ganska skönt i vattnet:) Och solen gick i moln rätt så snabbt när vi kommit dit. Sedan åkte vi lite trampbåt för första gången med mina kusiner:) Det var inte det roligaste jag gjort i mitt liv kan man ju säga! När jag solade, läste jag lite och då råkade jag sätta mig på Post-it lappen jag hade i boken. Det var så varmt så den smälte och nu är det en rosa fläck på mina badbyxor som inte går bort! Det var fint att gå runt med dem på stranden. Men som tur är kunde jag byta om i våran stuga sedan innan vi skulle äta tacos:)

Nu får jag väl gå ut och mocka innan mamma kommer hem! Får se om marken torkar lite också så jag kan rida, tråkigt väder det har blivit nu! Men annars får jag väl tvinga mamma att köra upp mig, Florran och Delighten till Öreryd och rida:)
SES!!

1 kommentar:

  1. sv:Nä, det blir inte så :( Mozart är halt nu oxå...

    SvaraRadera