måndag 5 juli 2010

30 grader i kavaj - x2.

Hej!!
Nu är vi äntligen hemma från värmen i Rappestad! Men den har varit jäkligt lyckad:)

Lördags:
Jag gick upp kl 03.50, borstade Florran och sen körde vi iväg mot Rappesad (2 h). Vädret var klart och en fin anläggning hade de! Cornelia hoppade första klassen med Matcho som all kände igen! Det var en stilhoppning och det gick super bra, de fick 56/70p och vann! (Ett täcke, planket och rosett) I Deras andra klass fick de 52,5p och de vann igen! (Täcke (från Sharpman) planket och rosett) I den klassen hoppade jag med, men det gick lite bättre för mig jag fick 57p och vann jag med (Täcke (från sharpman) planket och rosett) 57p var det högsta poängen under hela helgen och det var bara jag som fick det:) I min andra klass var det en vanlig A:0/A:0 och det gick bra, men jag fick ett litet stopp i omhoppningen:(

Söndags:
(Cornelia och jag hoppade samma höjder) Det var en annan stilbedömare också och jag vet inte hur hon bedömde! Cornelia började med en stilhoppningsrunda, de fick 49,5p och kom 2:a.
(Ett armband, rosett och planket) Sedan var det min tur, jag fick 46,5 p och kom utanför placering! I andra klassen fick Cornelia 2 stopp! Jag red gärnet, vinna eller försvinna, det räckte inte hela vägen, men till en 3:e plats räckte det:) (presentkort på sharpman, rosett, planket) Sedan var det bara att plocka ihop allt hästarna hade "hyrt" boxar med halm i som vi skulle mocka också:( Sedan åkte vi in till sharpman på hemvägen, köpte 2 sharpman schabrak för presentkoret, ett blått och ett brunt!

Båda dagarna hade 30 graders värme, vi var där 7.30-16.00!! Extremt varmt, vatten och blöt handduk bar vi runt på hela dagarna!

Så här såg mina poäng ut:

(det första är lördagen det andra söndagen)
1. ryttarens sits över hinder - skänkelläge, överliv, blick - Bra blick, stadig skänkel - 8p - 7p
2.Ryttarens sits och balans mellan hinder - Lätt och mjuk sits - 9p - 6,5p
3.Ryttarens inverkansridning och effekten av inverkan - 8p - 6,5p
4.Ryttarens hand - känslighet och följsamhet - 8p - försök bli stilla i din hand - 6p
5.Tempo, rytm och hästens balans - Bra grundtempo - 9p - 7p
6.Vägval - Forma bättre efter vägen - 7p - 7p
7.Totala bilden av ekipaget och dess samspelthet - 8p - 6,5p

57p 46,5p
Jag tycker att det gick minst lika bra på söndagen om inte bättre, Florran formade sig i alla fall då! Och jag red likadant!

Sponsorerna för alla dagarna:
klass 6: HELP ryggteknik.
klass 5: Sharpman.
klass 4: Agria.
klass 3: OK Q8
klass 2: Prima4you
klass 1: Norins Ost.

Meetingpriset: JAG KOM 2:A MED 96P, VINNAREN 102P. CORNELIA KOM OCKSÅ 2:A!
SES!!

1 kommentar:

  1. Erkänn!! :D ;)
    GRATTIS!! :D Va kul! :D När är nästa tävling nu då?

    SvaraRadera