söndag 6 mars 2011

Ny hjälm:)

Hej!!
I onsdags var jag på bio i Jönköping med Nush och olle, det var riktigt kul:)

Igår tävlade Cornelia i dressyr, det gick jättebra tycker jag. Ni kan läsa mer om det på hennes blogg. Jag var så snäll och gick upp kl 5 bara för att få kolla på Cornelia, eh nej inte riktig kanske. Jag följde med för att vi skulle in på Sharpman på vägen hem:) Där köpte jag äntligen en hjälm:) Jag köpte dock inte ngn GPA för jag tycker inte att de är lika snygga som John Whitakerhjälmarna! Så det blev helt enkelt en lika dan hjälm, den nya till tävling och den gamla hemma:)

Har också kommit på lite ändringar som dressyren behöver för nu ser det ut som om 80 åringar sitter och rider lite! Det behövs bättre musik, nu spelas det bara sorglig musik och Ärovarvet måste ha en snabbare galopp. Sen fattar jag inte varför b-ponny ryttare får rida utan väst. Det kan ju hända vad som hellst även om det inte finns ngra hinder på banan. ponnyerna som tävlar i dressyr blir rädda fär bokstäverna som står utanför banan, medans hopphästarna får stå ut med en hel bana!! Aja, det var mina komentaret det!

På kvällen var jag på fest hos Nush:) Kul, kul!

har gjort lite läxor och så nu så jag skall ut och rida efter maten. Florran har gått hur bra som hellst nu de senaste dagarna:)
SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar