måndag 13 september 2010

9D äger

Hej!!
För er som inte visste det så är jag med i Folksam Riders Cup, där man ska plocka så många poäng under ett år som möjligt och den är uppdelad i olika etaper så nu är det den 3:e. Alla LB ryttare tävlar för sig och alla MSV B ryttare för sig osv. Så vinner man olika priser om man har höga poäng. Nu har jag fått reda på att jag ligger 11 bland alla LB ryttare! Och typ 25 av alla LC ryttare:) jättekul!

Igår klättrade jag med Florran i skogen, mamma gick med och Cornelia red. Vi red på ett nytt ställe, men det var jätteroliga bakar som vi travade och galopperade upp i:)

Delighten red jag på åkern inte fullt pass, men det gick bra tkr jag:)

Nu är mamma och rider lektion i Öreryd för första gången på typ 15 år! Så hon har sin nya GPA hjälm för första gången, hoppas att det går bra mamma;)

Vi hade fridrottsdag idag, det gick jättebra för klassen, men kanske inte för mig. (vad vår klass fick) Dam: 1000m : Silver, Höjd: Guld och Silver, 100m: Guld, Silver och Brons, Kula: Guld och Brons, Längd: Guld och Brons.

Herrarnas resultat kommer jag inte ihåg så det får ni klara er utan! Sist av allt var det staffet alla klasser hade ett lag förutom vår, vi hade 3 lag - ett toppat och ett mindre bra osv. Vi fick en Guld och en Brons medalj;) Det andra laget kom 5:a. Så våran klass vann överlägset med 165 p andra platsen hade 107 p :) Våran klass äger, jag var med i kula och längd och fick ingen medalj! Jag suger verkligen på detta! Min bästis Olle fick 3 medaljer, så orättvisst!

Vi vann i 7:an och 8:an också, våra klassföreståndare lovade oss att vi skulle få godisbord och kolla på film om vi vann, så ni fattar nog vad jag längtar till... Vi ska också få se våran kabaré film från 6:an som jag inte sett sen dess och den var as bra ska jag säga er, var dock inte med i den! Jag var på Göteborg Horse Show:)

Imorgon är det Ann-träning, på torsdag först provet i 9:an - Fysik!! Och på lördag är det VSRK och delighten har ingen skjuts, herrehud vad skall vi göra!

SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar