lördag 11 september 2010

11-September = World Trade Center krasch = Otursdag, eller?

Hej!!
Ja idag var det ju den 11 september 2010 exakt 9 år sedan World Trade Center föll, det borde ju varit världens otursdag, eller? Nej det var en av mina bästa dagar i livet:) Jag var i JFK och tävlade inomhus, det var ett tag sedan. Cornelia började med en LD+5cm som gick super, hon kom 2:a:) Sedan hoppade hon en LC som också gick super; hon kom 3:a:)

Då var det min tur, en LC började jag med, tänkte att jag inte skulle snäva för mkt i omhoppningen, jag skulle runda och hålla farten istället:) Och det lyckades jag med och kom på en 5:e plats och på den prisutdelningen var det 3 st från isaberg! Vi erövrade stället:) Sedan skulle jag hoppa en LB och det var en A:1a (omhoppning med alla felfria sist när alla hoppat klart) Och jag fick en felfri runda i grunden som 2 till också fick:) Jag var först ut, jag fick en felfri runda och hinderna låg på LA höjd, men jag fattade inte det förrän jag var klar så det var ju lite roligt ett hinder stod typ på 110 cm såg det ut som och den svängen snävade jag mest till, men jaja. Ryttaren efter mig fick 4 fel hon rev sista bommen, men hon hade ca 4 sec efter mig! Den tredje ryttaren red felfritt och jag skrek bajs också till mig själv, hon red snävt och snabbt, högtalaren : hon lägger sig på en 2:a plats! Fan vad glad jag blev, jag vann! Herregud:) Det är lite tråkigt där för man får inget hederspris, man får bara startanmälan tillbaka och den får ju då mamma typ!

Vi åkte med många färger i bilrutan hem:)

När jag kom hem red jag delighten som fick nya skor i torsdags:) hon var väldigt lugn tycker jag!
Håller på att fixa bilder och filmer från tidigare tävlingar, lägger ut det någon annan dag. Idag blev det värken film eller kort, men det kanske betydde tur!
SES!!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS REBECCA!!!!!!!!!!!! Fasen vad duktig du är!!! :D Snacka om revansch efter GARK tävlingarna!

    SvaraRadera