lördag 11 december 2010

Tjena olyckan! Det var länge sedan... och ett gott skratt med en uteliggare...

HEJ!!
Idag red jag ute på åkern hemma, men det var inte så kul tyckte florran, det var tjock och djup kramsnö! Så florran bara snubblade och slant hela tiden och rätt som det är trillar florran ihop och jag flyger av framför henne. Men det är bara att hoppa upp igen ingen var ju skadad eller ngt. Så jag tog bara lite galopp och trav efter det! Borstade Zinderella också!


Igår var jag på klassresa med alla 9:or det var jättekul. Först var vi i Varberg på Ringhals och kollade lite. Sedan åkte vi vidare till Helsingborg där vi fick 2 och en halv timme fritt (äta och shoppa) Sedan skulle vi gå på teater. Den var väldigt tråkig, skådespelarna var ju bra men inte själva handlingen! Jag kan inte fatta att någon slösar pengar på det! Den hette jackle and hyde eller något sådant.

Något riktigt kul...

+När killarna var och åt så gick Nicklas på toa och lämnade sin hamburgare på bordet då och då kom det an uteliggare och tog hans hamburgare:) Så kul och det första Niklas gör är att ringa sin pappa och fråga vad han skall göra:) (När uteliggaren gått ut med hamburgaren tog han en servett ur en papperskorg och torkade sig runt munnen)
+Lärarna hade tagit med sig film som vi skulle titta på i bussen, men på vägen till ringhals blev det ingen då chaffören inte hittade nyckeln till skåpet där DVD spelaren fanns. Så när vi vart på ringhals och skulle till Helsingborg hade han hittat den och låst upp, men då var batterierna till fjärkontrollen sönder som man var tvungen att använda. Så då stannade vi vid en mack och köpte batterier. Det funkade inte då heller, då vände dem sig om och där fanns en annan DVD spelare och det funkade utan fjärkontroll och allt sånt:) Så typiskt!

+När vi var på väg till Helsingborg då och gjorde allt så åkte den andra bussen före oss (2 bussar) och vi stannade vid macken, men vi körde om bussen sedan, den var jätteseg:)


Vi hann inte se klart på den första filmen efter allt som hände (Top Gun) men jag hade redan sett den så det gör inte så mycket. På vägen hem såg vi Dirty Dancing. (vi var hemma kl 1 på natten)

Jag köpte bara godis och en hatt, som jag bestämt att jag skall gå runt med från och med igår! Jättenice är den.


Min nya hatt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar