tisdag 16 november 2010

Vetlanda...

Hej!!
Då var man hemma från en rolig helg:)
På söndagen gick det jättebra, i första klassen kom jag 3:a så jag tycker att jag kan säga att jag är tredje bäst på c-ponny på Lc höjden i småland fast man kom dit med lag:) Men i alla fall, jag tappade stigbygeln i omhoppningen så jag började tveka om jag skulle ta innanför en julgran som stod i ridhuset, men jag tänkte bara skit samma så jag gasade på innanför:) Och just då tappar florran sitt bakskydd! Men vi klarade banan ut och jag hittade stigbygeln till sista hindret:) Sen på prisutdelningen kom Maja 4:a och Pocahontas ville inte stå still, då stampade han av florran benskydd, det jag tappade på banan innan! Så jag fick hålla det i handen på ärovarvet och florran blev helt galen och förjade sparka bakut och grejer och jag kunde ju inte korta tyglarna för jag hade ju händerna fulla med, planket, spö, benskydd, tyglar och vantar hade jag på mig! Sen innan jag går ut skall hon kasta av sig rosetten som vanligt! Så då måste jag först vänta på att banpersonalen skall ge mig den och då måste jag hålla i en sak till! Vilka lyxproblem jag har:)

Finalen av Allsvenskan. Jag red in och gjorde en jättefin runda kom bara nära på två hinder så det gör ju inte så mycket, de andra rundorna jag ridit under helgen har vart hur bra som helst, det hhar flutit på jättebra och kommit perfekt på varenda hinder. Så det gör inte så mycket att det hände 2 gånger! Det var ju stilhoppning också och då tycker jag att man skall hälsa! Men dommaren satt på ena sidan och stildomaren på den andra, vem skall man hälsa till? Jag hälsade i alla fall till den vanliga domaren och jag fick ett välkkomen svar tillbaka, det fick bara jag och Becka av alla som också hälsade till den vanliga domaren!

Jag fick i alla fall 54p:) det var 2 st 7:or och resten 8:or:)Så det var bra! Men det var bara jag i laget som gick nolla:( så vi hamna på en 12:e plats så totalt kom vi typ 12/60 lag, det är riktigt bra och dessutom tog vi Isaberg till final för första gången!

Så det var bara att packa ihop allt och åka! Jag hämtade mina 200kr i hand som jag vann:) Men köpte inget på Charlies, stolt:)

Igår fick florran vila och nu idag är det Sandra träning skall rida i mina nya stövlar hade jag tänkt:)

Florran var alltså helt fantasktisk i helgen, 3 felfria rundor, vad mer kan mar begära?
SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar