lördag 6 november 2010

Körde om mamma i "plankettävlingen" idag:)

Hej!!
Idag var jag på GARK och tävlade, det gick hur bra som hellst:)

LC+5cm Lite hafsig runda kändes det som, jag fick inte ett jämt tempo hela rundan! Men jag gick i alla fall felfritt och satsade i omhoppningen och då la jag mig på en 2:a plats:) 1. Sofie - Isabergs RK. 2. Rebecca - Isabergs RK. 3.okänd. 4. Emilia - Isabergs RK. Vi ägde ju upp hela prisutdelningen;) Sedan hade de en liten utlottning, de kastade en stor tärning så hade man varsit numer, 1 hade nr 1, 2 nr 2 osv. Och då visades 2:an så jag vann:) Jag fick en lapp - en gratis tävlingsstart där 2011:)

LB Gick jättebra, jag gick in för att göra en felfri runda och det gick verkligen jättebra. Då visade det sig att jag var den enda C-ponnyn som gick nolla:) Så jag trodde jag hade vunit då, men då hade de slått ihop C och D ponnyerna! Fast det var 9 C-ponnyer, så taskigt... Så jag fick vänta där i flera år kändes det som tills alla D-ponnyer hade ridit. Tillslut kom jag på en 3:e plats. 1-3e platsen var på samma sekund, så hade jag bara ridit innanför den där stolpen som jag sket i att göra i sista sekund så hade jag vunnit:( Jävla skit, aja. Det där specialpriset gick till 4:e platsen i alla fall! Men jag fick startavgiften tillbaka i båda klasserna:) Som egentligen går till mamma:( Dåligt med startavgiften tillbaka tkr jag mkt roligare med ngt riktigt! Men egentligen borde vi vinna pengar i hand, för vi slösar grymt mycket pengar på hästarna!

Aja, Cornelia tävlade också, det gick super bra för henne. Ni får läsa hennes blogg....

1 kommentar:

  1. nu är finalisten dragen :D Är det du? Ta en titt, http://satilaryttaren.blogg.se/2010/november/vinnaren.html#comment

    kram :)

    Tack för att du har deltagit :D

    SvaraRadera