tisdag 13 april 2010

Världens bästa hovslagare det är den som hjälper en vilken tid som helst:)

Hej!!
Tävlade i lördags med florran i Svenljunga, det började med att jag kom ut till stallet och florran tappat en sko! Var ju inte så bra, men vi fick tag på våran hovsagare stefan som hjälpte oss. Vi fick alltså åka dit först och fixa det sedan åka tillbaka och fortsätta mot Svenljunga. Hade jag varit med i första klassen hade jag inte hunnit, men jag skulle tävla LC och LB så det var väl tur:)
LC: En jättebra felfri runda och hamnade på en 3:e plats, fick rosett, planket och ett grimskaft!

LB: Det gick jättebra förutom att jag fick ett litet stopp, jag kom så fel som det bara kan bli, men men hade ett bra tempo och så:) Men det visade sig att ingen var felfri så jag kom på en 3:e plats, men som då självklart var utanför placering:( Jag hade 9fel, andrapristagaren 8 fel och vinnaren 7 fel. Om jag bara hade kommit till omhoppningen utan ett stopp hade jag vunnit.
(Vilka maxade oxrar det var! De såg ut att ligga på 1meter vissa hinder!)

Vi har köpt en ny ponny till cornelia också "Matcho" han kom i torsdags och är jättefin, påminner lite om florran ibland. Cornelia har ridit han några gånger:) Bäst av allt var nog fotografiet han hade i sin box, han hade en bild på sin mamma, så gulligt:) Funderade på att fixa det till mina också men sen kom jag på att både Delightens och Florrans mammor är okända!!

Men jag får väl sätta en bild på Ronja P i florrans fönster då och en spegel i delightens:)

Nu ska jag till Ann och träna med florran:)
SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar