fredag 21 oktober 2011

Tycker att det är coolt att hästar kan känna av att något är fel så långt innan oss!

Hej!!
Red ut i skogen på florran igår och helt plötsligt bara stannar hon och vill inte gå fram, men jag lyckades få fram henne ca 10 meter och där inne i skogen står det en stor jävla älg-tjur och jag som var rädd för att det skulle sitta en massa jägare ute i skogen så ser man en stor jävla älg där istället -.- och inte ville den flytta på sig heller så jag fick vända och rida en annan väg! Anna började gapskratta när jag sa detta... när jag byte väg så red jag mot älgen igen fast bakifrån :) Men jag såg den inte... i alla fall så gick det riktigt bra, synd bara att jag inte kunde rida rundan jag ville, missade den bästa vägen -.- Jag tycker att det är riktigt coolt att florran på så lång avstånd kunde känna av att det var en älg så långt innan jag såg den!

Idag fick florran vila och Ronja har rakat klart henne, Tack! I onsdags fick hon nya skor också:)
SES!!



3 kommentarer: