fredag 12 augusti 2011

Resultat från NFSM

Hej!!
När jag kom dit var ju inte banan den bästa, gräset var 10 cm långt och det var geggigt mm innan alla hinder, men men man får göra det bästa av situationen!

Första klassen, en LB gick hur bra som helst. Kom lite konstigt till några hinder, men det löste sig efter några hopp! Red en helt klockren runda, kommer mot sista hindret i omhoppingen och jag bara "O shit vad maxad den var då!" Hoppar helt perfekt över, det bästa hoppet på hela rundan, sedan hör man bara pang, ner i backen med den bommen!! Hade kommit 2:a annars!

Andra klassen, vår första LA tillsammans:) Gick in och gjorde den bästa rundan jag någonsin ridit i hela mitt liv, så klockren. Flöt på i samma tempo hela rundan runt. Trots det fick jag på mig några fel, 3:e hindret var den maxade oxern som jag rev i förra klassen. Och jag tänkte samma tanke där jag var livrädd hela tiden innan jag hoppade över den, om man jämför den med alla andra LA hinder så var det en MSV oxer, den var hur läskig som helst. I alla fall när jag rider mot den jag bara "yes jag ligger rätt, hela min dag är räddad" hoppar perfekt över och även denna gången var det det bästa hoppet på hela rundan. Sen typ fem meter efter hindret hör jag det igen pang! Rev det jävla hindret igen! (Jag och mamma har kommit på felet, det var ett agria och vi har ingen försäkring där, så någon satt och drog i ett snöre när jag hoppade över det!)

Sedan kommer jag till den lägsta oxern på banan, då tjurar hon ihop 10 meter innan hindret och skrittar snett mot hindret, ston vem förstår sig på dem?! I allafall så får jag lägga en volt och då gör hon samma sak igen! Tredje gången oxå men då lyckas jag få ett galoppsprång precis innan hindret och få över henne:) (Man blev utesluten efter 3 stopp) Så jag fick ju fortsätta till slutet av banan som gick kanoners!!
Kommer bilder om 5 minuter...
SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar