måndag 14 juni 2010

Mountain Horse Ponny Cup, bank och biten!

Hej!!
Tävlade Florran igår, värnamo, 2 LB.

Första LB:n gick hyfsat bra, fick en felfri grundomgång, men vägrade ut mig i omhoppningen. Jag tävlade mot b-, c- och d-ponnyer och jag kom 4:a, kan ni tänka er vilken svår bana. Utesluten och kommer 4:a:) Fick rosett, planket och 110 kr på Team Sportia:)

I andra LB:n var det sista delen innan finalen av Mountain Horse Ponny Cup (stilhoppning). Jag gjorde en felfri runda i grunden, men i omhoppningen fick jag ett stopp (Omhoppningen var inte med i stilbedömningen) Sedan fick jag hoppa en bank för första gången i mitt liv (Nerför) Jag tycker att det gick hyfsat bra, men mamma skrattar fortfarande åt det! I alla fall, jag fick 55p och kom 2:a av alla:) Den som vann hade 2 chanser (2 hästar) tävlar Elit och går på hästgymnasium! Och hon hade bara ett poäng mer än mig, hon hade 56p:) Det var punkt 5 som kostade mig vinnarplatsen:( Men jag är riktigt nöjd, vi fick ju en Mountain Horse planket:)

Så här såg mitt protokoll ut.

1. Ryttarens sits över hinder - skänkelläge, överliv, blick Bra 8p

2. Ryttarens sits och balans mellan hinder bra, 2-3 punkt 8p

3. Ryttarens inverkansridning och effekten av inverkan Trevlig ridning 8p

4. Ryttarens hand - känslighet och följsamhet Känsla 8p

5. Tempo, rytm och hästens balans Ngt jäktigt, lite motstånd av hästen ibland 7p

6. Vägval 8p

7. Totala bilden av ekipaget och dess samspelthet Mkt trevligt ekipage, Lycka till
8p

Stildomare: Ann Hellström.

Jag och Cornelia har precis varit och städat borta vid "Ridhuset" det ligger plastbitar överallt! Vi har dessutom krattat hela "Ridhuset" Inte hela kanske, men mer än hälften resten ligger det fortfarande plåt på! Men det går att rida där nu:) (Det kostade mig ansiktet att jobba där borta, biten av all knott överallt!
SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar