söndag 21 februari 2010

Amazing Delight var den sista som fick rida...

Hej!!
Världens värsta grej som skulle kunna hända har hänt, vårt ridhus finns inte längre!!
Jag red Delighten där i morse, hoppade lite eftersom att en kille skulle komma och titta på henne. De ringde och sa att de inte kan komma. Jag gick hem och åt, fixade Florran flätade hennes man ( så att den lägger sig på en sida) märkte att det var nog första gången jag flätade en man! Jag och mamma gick bort till ridhuset, Cornelia och pappa var bakom oss (de skulle till huset och bygga) Då skriker mamma att ridhuset ligger i en hög. Plast bitar har flugit flera meter. Balkarna har bara vikt sig:(
Jag gick tillbaka till åkern var ju tvungen att rida Florran, då gick i snön på det vanliga stället. Men snön var högre en mina ben och Florran fick panik, hon ställde sig på bakbenen samtidigt som jag trillade. Hon är över mig och ska landa, hon hinner se mig och räddar mig. Hon slänger sig åt sidan:) Det är inte många hästar som hade gjort det, bara en bästa vän:)
SES!!

1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt! Tur att ingen kom till skada..! Tänker på er. Kram Lena&Ronja

    SvaraRadera