lördag 29 augusti 2009

Norrahammar - Taberg RK

Hej!!
Tränade florran för en ny tränare i onsdags för att sandra är fortfarande skadad och kan inte köra bil, men det gick jättebra, tränaren var också jättebra. Hoppade bana med delighten i tosdags det gick jättebra. Igår mjukgörde jag florran och delighten det gick jättebra och de jobbade på jättebra.

Idag tävlade jag Delighten i Norrahammar - Taberg RK. Första klassen var LC-80cm det började med att jag trillade av på framridningen, jag trodde hon skulle hoppa av tidigare så jag ställde mig upp men hon la in ett litet språng innan hindret så jag kommer på hennes hals. Så fort man kommer på något konstigt ställe så får hon panik, sen kommer det ett staket ivägen och vi vill inte gå åt samma håll:( Trillade av där förra gången med. På banan gick det lite bättre, men när jag ska komma på 4:e hindret så blåser grindarna under hindret ner. (AVBRYT) Men det gick bra att komma över det sen, i omhoppningen så stannar hon på första hindret med men det var väl bådas fel jag styrde nästan in i stolpen och vi kom konstigt på det. Så fyra fel blev det. Nästa klass var LB-90cm första gången jag tävlade LB med henne, framridningen kunde inte bli bättre den var jättebra, På banan vägrar vi ut oss på 3e hindret, vet inte riktigt vad felet var, antingen hindret bakom eller att jag inte höll om tilräkligt eller att hindret varläskigt men hon hade hoppat det i förra klassen, aja inget att göra åt nu.

Cornelia gick sin första nolla i LD -60cm idag. Grattis igen. Läs mer på hennes blogg.
Grattis även alla isabergare + Annie.

Vet inte om jag ska lägga ut filmen, isåfall vill jag ha minst 3 komentarer från olika personer!!
SES!!

4 kommentarer:

  1. Hej. Rebecka det är bra kämpat tösen, ibland så vet man som sagt inte varför det blir galet vid ett hinder . Men lägg det åt sidan och stärva efter nästa mål... du har blivit så duktig , rider vackert gör du med. Kram Yvonne E...

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat!

    Kram Lisa M

    SvaraRadera